044 059 5234
Tilaus- ja sopimusehdot
Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy Verkkokauppa
Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy (y-tunnus 3314804-4) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia ja hyväksyttyjä sopimusehtoja.
Hinnat
Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy:n verkkokaupan hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron (24%), mutta eivät toimitusta asiakkaalle. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolon.
Tuotehintoja ja toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin. Pidätämme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen korjauksiin ja tarkistuksiin.
Tilaaminen
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilta siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Ilmalämpöpumpun asentaminen
Ympäristöministeriön ja Suomen Ympäristökeskuksen suosituksen mukaan fluorattuja kasvihuonekaasuja sisältävien laitteiden, kuten ilmalämpöpumppujen ja split-tyyppisten ilma-vesilämpöpumppujen asentamisessa tulisi käyttää pätevää asennusliikettä, kts Tukesin tiedote. Mikäli ostat verkkokaupastamme ilmalämpöpumpun, mutta et asennusta, pyydämme sinua ilmoittamaan tilauksen yhteydessä lisätietokohdassa tiedon käyttämästäsi asennusliikkeestä. Näin voimme varmistua siitä, että asennuksen suorittaa tehtävään pätevöitynyt asennusliike. Asiantunteva asennus on myös asiakkaan etu, sillä se takaa, että laite toimii tehokkaasti. Näin voidaan välttyä ongelmilta myös mm. takuukysymyksissä.
Lämpöpumppujen toimitukset
Ilmalämpöpumppuja voidaan toimittaa yksityisille asiakkaille vain, jos asiakkaalla on asentaja, jolla on Tukesin hyväkysmät kylmäainepätevyydet.
Maksaminen
Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Paytrail yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti.
Paytrailin lisäksi käytössämme on Klarna Payments. Poikkeustapauksessa voimme myös tehdä käsin laskun, mutta siinä tapauksessa lisäämme laskuun laskutuslisän 5,00€.
Maksutavat
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Paytrail
Paytrail sisältää kaikki seuraavat maksutavat:
Pankkien verkkomaksupainikkeet
Käytössäsi on suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.
Korttimaksut
Korttimaksupainikkeista käytössä on: Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard ja Debit MasterCard.
Korttimaksuissa on turvallinen Netsin SSL-suojattu maksulomake. Verkkokaupalla ja Paytrailillä ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme.
Mobiilimaksutavat
– Pivo Maksunappi – Kaikkien pankkien asiakkaille, kaikilla älypuhelimilla.
– MobilePay – Kaikkien pankkien asiakkaille, kaikilla älypuhelimilla.
Lasku- ja osamaksupalvelut
– Jousto – vähintään 18-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka asuneet Suomessa vähintään 2 vuotta ja hoitaneet raha-asiansa hyvin. Tunnistautuminen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla. Laskulla maksettaessa maksuaika on 30 päivää tilauksen käsittelystä ja osamaksulla 3 – 36 kk. Joustolla voit maksaa ostoksesi verkkokaupassa 3 000 € asti. Luoton voi halutessaan maksaa kerralla pois.
– Walley – Yli 18-vuotiaille yksityishenkilöille ja yrityksille Suomessa, joilla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Kertaostos max 5 000 €. Osamaksussa takaisinmaksuaika max 36 kk. Laskulla ja osamaksulla saat aina automaattisesti korotonta maksuaikaa 45 päivää. Valitsemalla maksutavaksi Walley lasku/osamaksu, päätät itse, kuinka paljon maksat minäkin kuukautena. Kuukausierän vähimmäismäärä on ilmoitettu laskulla.
Tilaus- ja maksuvahvistus
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
Toimitusaika
Normaali toimitusaika on 2-7 päivää. Mikäli toimitusaika poikkeaa tästä, pyrimme ilmoittamaan tästä tuotetiedoissa. Toimitusaika-arviot annetaan maahantuojien antaminen tilausaika-arvioiden perusteella. Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy ei ole vastuussa ulkopuolelta tulevien ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa heti tiedon saatuaan.
14.11.2022 HUOM: Toimitusajoissa saattaa olla yllättäviä viiveitä johtuen maailmantilanteesta. Kaikkien tuotteiden toimitusaikoja ei pystytä päivittämään reaaliajassa tuotetietoihin, koska tavarantoimittajillakaan ei aina ole tietoa siitä, milloin tuotteita saavat. Toimitusaika-arviot voivat olla joidenkin tuotteiden osalta tällä hetkellä jopa 12 kuukautta. Jos haluat olla varma toimitusajasta, ota yhteyttä ennen tilauksen jättämistä.
Kuljetusvaurio
Vastaanottajan tulee tarkastaa saapuva lähetyserä välittömästi mahdollisten ulkoisten vaurioitten suhteen.
Mikäli ilmenee moittimista määrän tai kunnon suhteen, tulee siitä tehdä muistutus rahtikirjaan välittömästi tavaraa vastaanotettaessa – kuljettaja vahvistaa varauman allekirjoituksellaan.
Asiakkaan tulee viipymättä ilmoittaa kuljetusvahingosta myyjälle.
Piilovauriotapauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa kuljetusvahingosta heti myyjälle, kun asia ilmenee.
Tietosuoja
Asiakkaiden tiedot tallennetaan Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy:n ylläpitämään asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen. Kajaanin lämpö- ja kodinkone Oy ei luovuta osoitetietoja kolmansille osapuolille.
Vaihto- ja palautusehdot
Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Mikäli palautat koko tilauksen, palautamme sinulle sekä tuotteiden myyntihinnan että toimituskulun. Palautuksesta aiheutuvat kulut sen sijaan tulevat asiakkaan maksettavaksi.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi.
Postitse palautettavasta tuotteesta tulee pyytää Postilta kuitti, joka tulee säilyttää. Mikäli palautettu tuote katoaa matkalla, eikä kuittia ole, on vastuu lähettäjällä. Kuitti todistaa Postin vastaanottaneen pakkauksen kuljetettavaksi, jolloin vastuu siirtyy Postille.
Palautusoikeus koskee vain Suomessa käytävää kauppaa.
Ongelmatilanteet
Vastaanottaessasi tuotteen sinun tulee tarkistaa, että tuote vastaa tilausta ja on kunnossa. Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle. Mikäli rikkinäisestä tuotteesta/pakkauksesta ei heti reklamoida kuljetusyhtiölle, vastuu kuljetuksessa rikkoutuneesta tuotteesta siirtyy vastaanottajalle.
Riitatilanteet pyrimme ensisijaisesti ratkaisemaan neuvottelemalla asiakkaan kanssa joko sähköpostitse, puhelimitse tai tapaamisen yhteydessä. Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, tulee kuluttajan olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).